środa, 7 grudnia 2011

Top 10 - Dziesięć najlepszych książek na zimowe wieczory

Cytując za inicjatorką Klaudyną : Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta.

Tym razem : Dziesięć najlepszych książek na zimowe wieczory!

1. " Bracia Lwie Serce " Astrid Lindgren



Książka ta jest ze mną od dzieciństwa, wracam do niej kilkakrotnie w roku, a od 2 lat również Starszak się w niej zakochał. To piękna opowieść o chorobie, śmierci a przede wszystkim o braterskiej miłości - kto jeszcze nie czytał niech sięgnie koniecznie.


2. " Ptasiek " William Wharton




Jestem wielką fanką twórczości Whartona, którego miałam możliwość spotkać wiele lat temu na
Targach Książki, egzemplarz " Ptaśka " z autografem to przede wszystkim wspomnienia o miłych chwilach dawno, dawno temu :)


3. " Przeminęło z wiatrem " Margaret Mitchell



 Jednym słowem: klasyka gatunku, nic dodać nic ująć, przeczytana niezliczoną ilość razy zawsze fascynuje.


4. " Lalka " Bolesław Prus




Od czasów liceum jestem zakochana w tej książce, chociaż niestety nie lubię głównej bohaterki, od lat moją ulubioną postacią jest subiekt Ignacy Rzecki i to na pewno się nie zmieni.


5. " Poczytaj mi mamo. Tom 1 " Opracowanie zbiorowe




Książka składa się bajek, które były wydawane w moim dzieciństwie w serii : Poczytaj mi mamo. Od roku wracam z Maluchem wieczorami do dzieciństwa, zabawa wyśmienita. W tym roku pod choinką, będzie Tom 2 :)


6. "Musiałam odejść. Wspomnienia żony i syna Osamy bin Ladena" Najwa Bin Laden, Omar Bin Laden, Jean Sasson 



Świetna książka, które pokazuje Osamę Binladena oczami żony i syna, warto przeczytać.

7. "Opowieści z Narnii 7 w 1" S.C. Lewis


Książka do rodzinnego czytania, rozwija wyobraźnię ( pierwszy raz czytana Starszakowi lata temu, doprowadziła do tego, że nie wchodził do szafy przez długi czas, a wcześniej było to jego ulubione miejsce - nie chciał sam znaleźć się w Narnii, a tata był za duży i nie mieścił się do jego szafy )  w tym roku pierwszy raz będziemy czytać dla Malucha.

8. " Arabska żona " Tanya Valko


Autorka pokazuje w niej losy dziewczyny, która w imię miłości zostawiło wszystko i wyruszyła szukać swojego szczęścia, czy się jej udało ?? W zimowe wieczory z chęcią do niej powrócę.

9. " Cesarskie cięcie " Chris Bohjalian 

 Niestety nie mam zdjęcia ;(

Świetna książka, niełatwo ją zdobyć ale warto przeczytać, dla osób lubiących literaturę obyczajową, z elementami historii i medycyny - to rewelacja ( ale skomplikowałam ;) )

10. " Imię róży " Umberto Eco


Moim zdaniem książka nie należy do najłatwiejszych, ale warto ją przeczytać - trochę skupienia, kocyk i ciepło domowe pozwolą zagłębić się w tajemnice klasztorne.


To tyle na dzisiaj, mam nadzieję, że Was moje kochane nie zanudziłam a może sięgniecie po którąś z moich ulubionych książek.
Dziękuję za wszystkie miłe słowa i bardzo serdecznie witam nowe obserwatorki :)

5 komentarzy:

  1. o kurcze, nie wiedziałam że jest takie wydanie 'poczytaj mi mamo' ! ja z myślą że kiedyś będę mieć dzieci kilka swoich książeczek tej serii zachowałam, i teraz są w użyciu, ale tą publikacją mnie zaskoczyłaś!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne wydanie Madziorku, a teraz w Polsce czeka Tom 2, obydwa tomy kupione w Empiku, polecam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój narzeczony jest ogromnym fanem Whartona - zazdroszczę spotkania! Żałuję, że tego wielkiego autora nie będzie nam już dane poznać...

    "Lalkę" Prusa koniecznie powinnam nadrobić - zawsze z polskiego dostawałam 6ki, kończę polonistykę, a takiego klasyka nie znam. Aż wstyd!

    OdpowiedzUsuń
  4. Braci Lwie Serce nie czytalam, ale namietnie sluchalam wieczornych sluchowisk w radio gdzie m.in ta opowiesc byla czytana.
    Whartona uwielbiam, ale Ptaska chyba nie czytalam w kazdym razie nie pamietam :)
    Generalnie strasznie malo teraz czytam, a kiedys doslownie polykalam ksiazki:(

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie poczytałabym Umberto Eco, może znajde na nią czas

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...